اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پروژه خط 2 متروی شیراز بهمن ماه امسال آغاز می‌شود

شهردار شیراز گفت: حفاری متروی خط 2 شیراز از میانرود به سوی مرکز شهر، تا پایان سال جاری آغاز و در دهه فجر سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه خط 2 متروی شیراز بهمن ماه امسال آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و ترافیک  اظهار داشت: توجه به حمل و نقل عمومی وظیفه حاکمیتی است و هزینه بازسازی و نوسازی را باید دولت پرداخت کند چرا که امنیت شهر‌ها به حوزه حمل و نقل بستگی دارد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: درراستای کمک به مناطق کم برخوردار، حفاری مترو خط 2 شیراز از میانرود به سوی مرکز شهر تا پایان سال جاری آغاز و در دهه فجر سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای تسریع عملیات مترو خط 2 شیراز که اعتبار آن 500 میلیون دلار بود، 50 درصد زیرساخت را دولت و 50 درصد مابقی شهرداری را پرداخت کرده است.

شهردار شیراز از آغاز عملیات اجرایی تراموا در شیرازخبر داد و افزود: احداث تراموا در راستای تقویت حوزه گردشگری فرهنگی و مذهبی از مسیر سعدیه، حافظیه و شاهچراغ(ع) است که تاکنون 500 میلیارد تومان به این طرح  اختصاص یافته و به محض همکاری شورا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اسکندرپور بیان داشت: در تجمعات اخیر میلیارد‌ها تومان به زیرساخت‌های شهری خسارت وارد شده که درآمد شهرداری را به حداقل رسانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در ادامه این نشست اظهار داشت: تمرکزگرایی شورا و شهرداری مشکل عدیده‌ای را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن شعار شورای پنجم و ماموریت شهرداری مبنی بر خدمات رسانی به مردم به عنوان اصول  اساسی در قالب برخورداری شهروندان از زندگی شایسته همواره باید مد نظر مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

رئیس حمل ونقل ترافیک شهرداری شیراز در این نشست گفت: داشتن فرآینده حمل و نقل عمومی جهت ایمن و روان سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجتبی زوربخش اظهار داشت: در تمامی فعالیت‌های اجتماعی حوزه حمل ونقل با زندگی روزمره افشار مختلف جامعه عجین شده وباید مورد توجه  قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درچالش‌ها با وضعیت ویژه‌ای روبرو بوده و برای برون رفت باید با مدیریت و اجرایی شدن طرح انسان محوری و مدیریت کردن محدویت‌ها به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز افزود: گرانی بنزین تغییری درکاهش حمل و نقل شخصی نگذاشته  است  و دراین مورد باید به جای خودرو شخصی از حمل ونقل عمومی استفاده شود.

 نواب قائدی با اشاره به اینکه  حمل ونقل یکی از ارکان وجودی هر شهری است  که اگر حذف شود چیزی به نام شهر وجود نخواهد داشت، افزود: آلودگی هوا از تهران به سایر شهرها رسیده است و در این راستا به علت افزایش جمعیت راهی جزء گسترش وبهاء دادن  وافزایش زیرساخت‌های حمل ونقل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افزایش بنیه شهرداری، توجه به حوزه حمل و نقل عمومی، استفاده از کارشناسان و اساتید دانشگاه  و نیز اجرایی شدن طرح تراموا مهم‌ترین رویکرد برای مقابله با کاهش آلودگی‌ها است.

 انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول